Helges dop 2 juli 2011

Lördagen den 2 juli var det dags för dop i Sandvikens kyrka. Vi fick fint väder och en underbar eftermiddag. Jag, Helge, sov och åt bra under dagen. Mamma blev till och med glad över att få byta en blöja med nummer två i. Morbror, som var en av faddrarna och hade kommit med tåget, gick med mig och mamma upp till kyrkan i god tid. När pappa och faddrarna Nettan och Fredrik (faster och farbror) kommit passade vi på att göra ett blöjbyte och mamma gav mig mat. Jag var faktiskt väldigt glad.

Pappa bar mig in i kyrkan när kyrkklockorna började ringa. Vi fick stå längst fram i kyrkan och det var mycket spännande människor att titta på. Mina kusiner och tremänningar/sysslingar satt längst fram och vinkade. Alla vuxna sjöng fina sånger (jag gillar ju när någon sjunger för mig). Prästen Larry var väldigt snäll och log åt mig, sen hade han vatten på mitt huvud. Trodde jag skulle få bada, det hade varit skoj. Sen somna jag tydligen hos farbror Fredrik, men då fick faster Nettan ta över.

När allt var slut lade pappa mig i vagnen och vi gick till Luthergården där alla vuxna och större barn fick smörgåstårta och tårta. Jag vaknade mellan smörgåstårtan och tårtan. När alla andra åt tårta hjälpte mamma mig att öppna alla presenter jag hade fått.

Presentlistan
Mormor: kniv, gaffel och sked
Farmor o farfar: Babyvakt
Morbror Alex: Pengar
Faster Nettan, Claes, kusiner o Birgitta: Gåstol
Farbror Fredrik och Julia: Den vita barnkammarboken
Familjen Thyllman (extramormor och -morfar m. barn och barnbarn): Broderad kudde, motiv Pippi Långstrump
Gammelfarmor Wiola och Sven-Ove: Pengar
Lova med familj: Telefon, skallra, stapelburkar
Elenor: Tavla, hood-tröja
Familjen Wall: Ram i tenn
Carro, Emma, Ante: "Gung-barapapa"
Fam. Lénström, Nyberg och Ingegerd: Fjällräven-ryggsäck, "Helena-tavla" - ängel
Mona och Kjell: Släktträd (sätta fotografier i)
Bjarne, Yvonne, Johanna, Andreas o Joline: "Ko-familj" (speldosa, tofflor och skallra) - dinglisar



Tack alla för en härlig dopdag.

Vid tangentbordet: Mamma Jenny

P.S Fler bilder kommer. Vi tar tacksamt emot om någon har eftersom vi glömde be någon fota med vår kamera. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0