Playdate

Idag har Helge och mamman varit på playdate hos Elsa och hennes mamma Linda. Elsa är bara en dag äldre än Helge. Helge fick prova Elsas "myspöl", en rund madrass med en kant runt om fylld med såna där "bönor" som finns i sackosäckar. Dessutom har ju Elsa ett babygym, det var ju hur spännande som helst. Vi får se till att införskaffa oss ett sånt snart. När Helge och Elsa låg där bredvid varandra höll de plötsligt i varandras händer, så gulligt. Sen blev det en promenad till Gunnars udde, där var det full fart på fåglarna, men våra bebisar sussade gott i vagnarna och det trots skumpig stig.

På förmiddagen idag lekte Helge och jag som vanligt, kikar mycket i spegeln Helge har, den är spännande. Idag kikade vi även på lite kort på Helge, mamma och pappa, lite hästar så klart och så visade jag bilder på Lova och Lotta. I stort sett hela tiden låg han tyst och kikade nyfiket, men så när jag visade Lova började han veva med armarna och prata för fullt, även när jag jag visade bilden på både Lova och Lotta, hi hi, så sött. På dopet och senare i sommar ska jag se till att vi fotar nära och kära så vi kan göra en pekbok som Helge kan kika i, det blir nog många kort, så vi kanske får dela upp den.

Glömde ju skriva att vi var till doktorn i fredags och fick nya ögondroppar så nu ser båda ögonen riktigt fina ut, hoppas de förblir lika fina.

Vi tränar för övrigt mycket på att lyfta huvudet i magläge och Helge blir starkare för varje dag som går, riktigt duktig är han.

Positivt idag är att Helge ätit alla mål idag direkt från bröstet, ingen flaska idag alltså. Jag är lycklig, men önskar att det fortsätter så ett bra tag till, men vi får nog ta en vecka i taget.

På återbärande mamma Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0