Nattsömn

Hej hopp
Senaste en och en halv veckan har Helge sovit som ett "A-barn" som en del säger. Han har ätit vid sju/halv åtta och därefter somnat för natten och sen vaknat vid halv fyra/fyra då vi haft ett blöjbyte ocha han har ätit. Sen har han legat och slumrat till sex/halv sju. Nätterna mellan onsdag- torsdag och torsdag-fredag har han sovit ända till fem vilket ju helt klart varit lyx oss.

Igår bytte vi i princip bara blöta blöjor, annars har det varit både och i stort sett vid varje byte. När vi gick och lade oss igår rörde han på sig lite oroligt och jag kände på mig att jag inte skulle få sova till fem i alla fall. Mycket riktigt redan vid ett var det dags för blöjbyte och mat, men sen fick jag sova till halv sju.
Idag har Helge tagit igen gårdagen, det har sprakat och pruttat rejält, helt galet. Det måste vara så frustrerande för honom. Jag kan även nämna att han även brukar äta sig mätt på en kvart på en sida, idag har han ätit i nästan en timma på båda, han har varit galet hungrig. Antar att han är inne i en ökningsperiod och/eller så beror det på kolik-/magknipsmassagen vi börjat ge honom ordentligt. Helge och jag var på öppna förskolan i onsdags (mest uppskattat var nog sångstunden) där "fröken" visade mig lite bebismassage.

// Mamma Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0