Ögoninfektion

Tiden har gått så fort att jag glömt skriva om Helges första läkarbesök. Vi fick en tid i fredags, den 29 april. På förmiddagen var vi och hälsade på på jobbet fast denna gången var vi på ekonomernas månatliga möte och fikade. Helge tyckte det var helt okej förutom när ekonomichefen började prata budget och prognos vilket gav alla ett gott skratt.

Efter att jag slängt i mig lunch knallade Helge och jag iväg till väldige teaken som ligger på sjukhuset. Eftersom vi var tio minuter tidiga fick vi vänta i 40 minuter innan distriktsköterskan frågade om vi hade tid, tydligen hade de bara en mottagning och hade dubbelbokat. Antaratt det är lika bra att vänja sig. Sköterskan konstaterade direkt att BVC-sköterskan kunde bett läkaren som är på BVC på tisdagar att kika på hans ögon. Efter konsultation med bar kliniken i Gävle fick vi en tid två timmmar senare till doktorn. Vi knallade hemåt och fick med oss pappa Johan tillbaka till doktorn som undersökte Helge. Doktorn konstaterade ögoninfektion. Åh lille Helge han var så duktig så, fick en liten present, tihi. Nu har vi behandlat ögonen morgon och kväll i 6 dagar och det ser mycket bättre ut, vi hoppas verkligen att det håller i sig.



Vid tangentbordet mamma Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0